Danmarks Motionsuge

Hvad skal du opleve i uge 41?

PR-Materiale

Her kan I downloade PR-materialer, som frit kan bruges til kommunikationen og markedsføringen ifm. Danmarks Motionsuge.

Arrangører kan også downloade en række plakater, ses vi igen-liste, tak fordi du kom-flyer, skabelon til pressemeddelelse, tekstforslag til SoMe opslag mm.

Det er let at anvende før, under og efter jeres arrangement. Med PR-materialerne kan I som arrangører synliggøre jeres arrangement lokalt i forbindelse med Danmarks Motionsuge. Nogle materialer (plakat mm) kan I enten a) udfylde med tid/sted mm på skærmen inden i printer den, eller b) print den, og skriv derefter tid/sted mm. med tusch.

Øverst er Danmarks Motionsuge logoer, og dernæst alle arrangør PR-materialerne. Derefter kommer en lang række grafiske opslag til sociale medier, som du kan arbejde videre med i Canva via linket her.

I er også meget velkomne til at lave jeres eget PR-materiale ud fra Danmarks Motionsuges logoer og grafik. Der er også materialer, hvor I selv kan indsætte foto og jeres eget logo.

PR-materialerne må bruges af arrangører, foreninger, organisationer, samarbejdspartnere, medier og alle andre, som aktivt kommunikerer om – eller deltager i – Danmarks Motionsuge. Medier og samarbejdspartnere er velkomne til at kontakte os på kbk@isca-web.org, hvis der er spørgsmål til brugen af Danmarks Motionsuges visuelle identitet.

Kom i medierne

Del gode historier/cases med os ved at sende dem til kbk@isca-web.org, og så forsøger vi benhårdt at få nationale, regionale og lokale medier til at omtale Danmarks Motionsuge samt mange af de events, I stabler på benene.

En god historie fra din klub/forening/idrætsfællesskab/arbejdsplads eller skole behøver ikke nødvendigvis være koblet op på et specifikt arrangement i uge 41. Det kan også omhandle et livslangt engagement i idrætten eller have udgangspunkt i, at sport generelt styrker sammenholdet.

Logoer

Vælg frit det logo, som passer bedst til jeres brug. Der er også to versioner med gennemsigtig baggrund, til jer som skal bruge det til grafiske produktioner.

Danmarks Motionsuge bomærke er designet med tanken på fællesskab i alle former for motion, idræt og sport. Figurerne skal illustrere mennesker. Én person er på vej ind i fællesskabet – eller på vej ud for at hente flere til. Hovederne kan også symbolisere bolde, og armene kan symbolisere en bane, hal, hockeystave m.m. Hele bomærket er drejet 20* for at illustrere bevægelse. Sæt hovedet lidt på skrå, og du kan se, at armene former et hjerte.

PR-materialer til arrangører

PR-materialer som kan bruges før, under og efter jeres arrangement.

Arrangører kan herunder downloade en række kampagne-materialer, plakater, flyers mm.

Med materialerne kan I som arrangører synliggøre jeres arrangement lokalt i forbindelse med Danmarks Motionsuge. Vi har lavet materialerne, så de er klar til, at I kan bruge dem. I kan enten udfylde dem digitalt eller med blyant efter at have printet dem.

I er også meget velkomne til at lave jeres eget PR-materiale ud fra Danmarks Motionsuges logoer og grafik.

Plakat KOM OG PRØV

Plakat VÆR MED I FÆLLESSKABET

Plakat PRØV EN NY IDRÆT

Plakat TAK FORDI DU KOM

Seddel SES VI IGEN

Flyer HOLDDELTAGER

Guide til planlægning - før, under, efter

Social Media - Skabeloner

Du kan download en grafik til social media med forskellige budskaber.

Hvis du vil ændre i teksten eller indsætte dit eget billede, kan du finde skabelonen i Canva her.

VÆR MED I FÆLLESSKABET

PRØV EN NY IDRÆT

EN OPLEVELSE I BEVÆGELSE

Coverfotos til Facebook

Brug disse som coverfotos til jeres forenings, klubs eller organisations Facebook side.